لطفا منتظر بمانید ...

  • تهران، خیابان انقلاب ، پل چوبی ، خیابان گرامی (اسکویی) نبش کوچه خلیلی پلاک 6

  • تلفن :77636364-021

  • support@ghabiran.com

آشنایی با انواع قاب

گاهی نگاه کردن به یک قاب عکس می تواند خاطرات بسیار زیادی را برای افراد زنده کند. خاطرات روزهایی که گذشته و تنها یک عکس و خاطره ای خوش بر جای مانده است. اما همیشه توجه تمامی افراد به تصویر داخل قاب بوده است. هیچوقت کسی به خود قاب که صبورانه ایستاده و منظره ای خوب و نوستالژیک را تصویرسازی میکند توجهی نمی کند. قاب عکس ها انواع مختلفی دارند که هر کدام مختص جای و مکان خاص و برای رده سنی خاص تعبیه و طراحی شده اند. با این مقاله که توسط مجموعه قاب ایران تهیه شده است همراه باشید تا با انواع قاب عکس آشنا شوید.

 

 

انواع قاب عکس

 

 

همانطور که بیان شد، قاب عکس ها انواع مختلفی دارند. سازندگان قاب عکس می توانند هر نوع قابی، با هر طرح و رنگی و با هر نوع متریالی که در نظر داشته باشید برای شما تهیه کند. قاب عکس ها با فرم های متفاوتی ساخته می شوند. برای مثال همه ما قاب هایی با اشکال مختلف هندسی دیده ایم؛ قاب های مربعی، مستطیلی، دایره شکل و یا به شکل بیضی که هر کدام زیبایی و کارایی منحصر به فرد خود را دارا هستند. همچنین قاب های عکس، ممکن است به شیوه های مختلفی استفاده شوند. برخی از قاب ها برای این ساخته شدند تا خاطرات ما را از روی دیوار به ما یادآوری کنند.

برخی از قاب عکس ها نیز وظیفه دارند تا تصاویر دلخواه ما را از روی میزها نشان ما دهند. برخی از قاب ها به صورت افقی و برخی دیگر به صورت عمودی استفاده می شوند. قاب ها نیز در سایز های مختلف استفاده می شوند. شما باید با در نظر گرفتن اندازه سایز عکس خود، یک قاب با اندازه مناسب انتخاب کنید. قاب های عکس را می توان در سایز های کوچیک مانند سایز 6*4 سانتی متر و یا سایز های بزرگی همانند سایز 50*70 یافت و استفاده کرد. قاب های کوچک اصولا برای عکس های تک نفره و یا عکس های پرسنلی استفاده می شود. قاب های با سایز متوسط برای عکس های دسته جمعی با تعداد پایین استفاده می شود. قاب های سایز بزرگ نیز معمولا برای عکس های بزرگ خانوادگی، دوستانه و یا برای منظره های طبیعی استفاده می شوند.

 

 

 

 

نکات انتخاب قاب عکس و انواع سبک آن

 

قاب عکس ها را معمولا بنا به سلیقه مشتری و متناسب با شیوه و محل استفاده قاب عکس می سازند. برای انتخاب یک قاب عکس باید نکاتی را در نظر بگیرید تا هم خود عکس و هم عکس داخل آن با محیط پیراون و مخاطب ارتباط خوبی بگیرد. برای مثال در انتخاب قاب برای عکس های خود، بایستی به این دو نکته دقت کافی داشته باشید؛ نکته اول توانایی ایجاد تناسب میان اندازه عکس و قاب خود را داشته باشید. این توانایی به شما اجازه می دهد تا یک منظره زیبا و چشم نواز برای خود و اطرافیان خود ایجاد کنید. نکته مهم دوم برای انتخاب قاب عکس مناسب، ایجاد تناسب و ایجاد یک ارتباط با قالب قاب تصویر و عکس درون آن است. شما بایستی اندازه، رنگ و مدل قاب را با تصویری که درون آن قرار می دهید هماهنگ کنید.

 

 

 

 

قاب ها، در سبک های مختلف و با مواد اولیه مختلفی ساخته می شوند. در ادامه می خواهیم چند مورد از قاب های ساخته شده در سبک های مختلف را بررسی کنیم. اولین و پر استفاده ترین مدل قاب، قاب مدرن است. قاب های مدرن عملا ظاهری ساده و بدون پیچیدگی ظاهری ساخته می شوند. این نوع از قاب ها را در دکور های ساده و با طراحی مینیمال استفاده می شود. قاب های مدرن معمولا با ضخامت کم می سازند تا علاوه بر زیبایی، ظرافت خود را حفظ کند. قاب عکسی بعدی که میخواهیم درباره آن صحبت کنیم، قاب عکس های فانتزی است. این نوع از قاب عکس ظاهری شاد تر دارند. از این قاب ها معمولا برای عکس کودکان استفاده می شود. قاب های فانتزی اصولا از پلاستیک ساخته شده و در طرح و رنگ های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

قاب های زینتی و قاب آمیخته با هنر ایرانی

 

 

ممکن است گاهی اوقات بخواهید تا اثر یا شی ارزشمندی را درون قاب قرار دهید و از آن محافظت کنید. در این مواقع قاب های زینتی می توانند انتخاب خوبی برای مقصود شما باشند. قاب های زینتی عموما از مواد ارزشمند تر و یا با تزئینات زینتی ساخته می شوند و ظاهری شکیل تری دارند تا هر چشمی را خیره به خود کنند. افرادی که این قاب ها را انتخاب میکنند اغلب بر این باورند که برای نگهداری از یک شی ارزشمند، باید محافظ بهتر، شکیل تر و گرانتری را تهیه کنند. از این رو، این قاب ها معمولا از طلا و یا نقره ساخته می شوند. بدیهی است که وزن آن ها نیز از قاب های معمولی با جنس های پلاستیکی و یا چوبی به مراتب بیشتر خواهد بود. با توجه به ارزش بالای این نوع از قاب ها، ساخت آن تنها به استادان خبره و زبر دست سپرده می شود.

هنر ایرانی همیشه در سرتاسر دنیا مورد توجه تمامی مردم با آداب و رسوم و فرهنگ مختلف بوده است. قاب عکس ها نیز همواره در تمامی موقعیت ها و همچنین در هر مکانی در حال استفاده است. حتی تصور قاب عکسی آمیخته با هنر ایرانی می تواند روح را نوازش دهد. طراحان و هنرمندان ایرانی با تلفیق هنرهای باارزش ایرانی قاب عکس هایی زیبا و چشم نواز ساخته اند که می تواند نظر هر ایرانی و یا علاقمند به هنر ایرانی-اسلامی را جلب کند. تلفیق هنر قلم زنی، منبت کاری، نقاشی مینیاتوری و یا کاشی کاری بر روی یک قاب عکس می تواند یک اثر هنری زیبا را خلق کند.

 

 

 

 

انواع جنس قاب عکس

 

 

قاب عکس ها در جنس های مختلفی ساخته می شوند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. اولین نوع قاب عکس که امروزه یکی از پر استفاده ترین انواع قاب به شمار می رود. امروزه قاب هایی که از جنس PVC ساخته می شوند یکی از رایج ترین قاب های در حال استفاده در جهان هستند. این جنس از قاب، به صورت قالب ریزی پلاستیک فشرده ساخته می شوند و طرح مورد نظر به صورت یک لایه بر روی قاب چسبانده می شود. این قاب ها به دلیل جنس سبک و قیمت ارزان و همچنین تنوع طرح و رنگ، به عنوان پر استفاده ترین نوع قاب شناخته می شوند. نوع بعدی از قاب ها، قاب های فلزی هستند. قاب های فلزی عموما از آلیاژ هایی ساخته می شوند که از اغلب از پنج فلز استیل، آلومینیوم، طلا، نقره و برنز ساخته می شوند و حس و حال صنعتی را برای بیننده ایجاد می کند.

 

 

 

 

قاب های شیشه ای یکی دیگر از انواع قاب هایی به شمار می رود که در سرتاسر دنیا علاقمندان مربوط به خود را دارد. در تهیه قاب های شیشه ای از شیشه هایی با جنس متفاوت و همچنین در فریم آن از رنگ های متفاوت استفاده می شود. قاب های شیشه را در دمای بالا به انواع شکل ها تغییر حالت می دهند. برای مثال علاوه بر برش آن ها به اشکال مختلف، می توان آن ها را به صورت منحنی نیز درآورد. قاب های شیشه یک فضای احساسی و یک ظرافت خاص را به بیننده منتقل می کند و می تواند یک تصویر خاص و منحصر به فردی را به وجود بیاورد. قاب های چوبی نیز در اکثر فروشگاه های تزئینی فروشی یافت می شود. این نوع از قاب عکس اغلب دست ساز بوده و برای به تصویر کشیدن عکس های سنتی و مناظر طبیعی انتخاب مناسبی است.

 

 

قاب عکس های خاص

 

 

برخی از قاب عکس ها، خاص بوده و با تصور عادی ما از قاب عکس ها تفاوت دارند. همیشه در تصور ما یک قاب عکس، می تواند تنها یک تصویر را نشان دهد و برای تعویض آن باید عکس دیگری چاپ کرد و به طور دستی جایگزین عکس قبلی کرد. اما تلفیق قاب عکس و تکنولوژی، توانسته تا تصویر جدید و متفاوتی از قاب عکس برای ما ایجاد کند. قاب عکس دیجیتال نوعی قاب عکس بوده که به طور هوشمند می توان عکس دلخواه را با وضوع و کیفیت بالا نمایش داد. این قاب عکس با اتصال به تلفن همراه هوشمند و تعبیه یک اپلیکیشن، میتواند هر لحظه تصویر جدیدی را نمایش دهد. برای انجام این کار کافی است که اتصال قاب عکس دیجیتال را با تلفن همراه خود برقرار کنید و از میان عکس های خود، یک عکس را برای نمایش انتخاب کنید.

 

 

سخن پایانی

 

 

قاب عکس ها همیشه یادآور خاطراتی هستند که برای ما از ارزش بالایی برخوردار هستند. بنا بر این دلیل ما تصمیم گرفتیم تا تصویری که برای ما لحظاتی را یادآوری می کند جلوی چشم خود نگه داریم. قاب های عکس در طرح ها و رنگ های مختلف و همچنین با مدل های مختلفی وجود دارند تا دست ما برای انتخاب باز تر باشد. تولید کنندگان زیادی در سرتاسر جهان و سرتاسر ایران عزیزمان مشغول طراحی و تولید قاب های مختلفی هستند. طراحان همه روزه در تلاش اند تا تولیدات خود را با کیفیت بیشتر و باب سلیقه تمام مخاطبان عرضه کنند. برای انتخاب یک قاب ایده آل و دلخواه خود، می توانید از مجموعه قاب ایران کمک بگیرید و از محصولات با کیفیت و متنوع این مجموعه دیدن کنید.

انصراف از نظر